>MERHABA DOSTLAR…

CANLAR; KUR’AN’IN ÖZLEDİĞİ TOPLUM KURAN-I KERİM’İN ÖZLEDİĞİ VE ÖNERDİĞİ TOPLUM, BENCİL BİR TOPLUM DEĞİLDİR. PAYLAŞAN VE FEDAKAR BİR TOPLUMDUR.
SERVETTE, MALDA, CANDA BİR EMANETTİR. ALLAH’IN VE KULUN HAKKI VERİLMELİDİR.
DOSTLARIM;
İNFAK’IN HİKMETİ, KUR’AN-I KERİM’DE OTUZDAN FAZLA AYETTE İNFAKTAN BAHSEDİLİR.
“İMAN EDEN KULLARIMA SÖYLE ‘NAMAZLARINI DOSDOĞRU KILSINLAR, KENDİSİNDE ALIŞVERİŞ VE DOSTLUĞUN OLMADIĞI BİR GÜN GELMEDEN ÖNCE, KENDİLERİNE VERDİĞİMİZ RIZIKLARDAN GİZLİ-AÇIK HARCASINLAR.’ ” (İBRAHİM:31)
VERMEK, KUR’AN EMRİDİR
KUR’AN-I KERİM,İMANDAN SONRA NAMAZ VE İNFAK ÜZERİNDE DURUR:
“MUTTAKİLER,ĞAYBE İNANIRLAR, NAMAZI DOSDOĞRU KILARLAR VE RIZIK OLARAK VERDİKLERİMİZDEN İNFAK EDERLER/ VERİRLER, HARCARLAR.” (BAKARA:3)
TOPLUMSAL FARZLAR; TOPLUMA KARŞI OLAN SORUMLULUĞUMUZ, ALLAH’A KARŞI OLAN SORUMLULUĞUMUZDAN FARKLI DEGİLDİR. İNFAK, TOPLUMA KARŞI YERİNE GETİRMEMİZ GEREKEN BİR SORUMLULUKTUR VE FARZDIR.
MALIN PEŞİNE TAKILMAK;
MALINI VERMEYEN,MALININ KÖLESİDİR. ÇÜNKÜ MAL, İNSANIN SAHİP OLDUĞUDUR. EĞER VERMİYORSA MAL ONA SAHİP OLUR. ASLOLAN, MALIN PEŞİNE TAKILMAK DEĞİLDİR; MALI PEŞİNE TAKABİLMEKTİR. ONUN İÇİN DERLER Kİ, “DÜNYANIN PEŞİNE TAKILMA, DÜNYAYI PEŞİNE TAK.”
EVET DOSTLAR.
İNFAK İÇİN ZENGİN OLMAK GEREKMEZ
“MUTTAKİLER, BOLLUKTA DA DARLIKTA DA ALLAH İÇİN VERİRLER.” (ÂL-İ İMRAN:134)
YAPILAN İNFAKIN, AZLIĞI-ÇOKLUĞU DEĞİL, KİM İÇİN YAPILDIĞI ÖNEMLİDİR.
RASÛLULLAH “YARIM HURMA İLE DE OLSA, KENDİNİZİ ATEŞTEN KORUYUN” DİYE BUYURUR.

VERMENİN HANGİSİ DAHA HAYIRLIDIR?
RASULULLAH’A “HANGİ İNFAK DAHA HAYIRLIDIR?” DİYE SORULDUĞUNDA ŞÖYLE CEVAP VERMİŞTİR: “SAĞLIĞIN YERİNDE VE MALA DÜŞKÜN OLDUĞUN, ZENGİN OLMAYI İSTEYİP DE FAKİRLİKTEN KORKMAKTA BULUNDUĞUN ZAMAN VERDİĞİNDİR.” (BUHARİ,ZEKAT,11)

İNFAKIN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL;
AÇLIK KORKUSUDUR. AÇLIK KORKUSU DA ŞEYTAN FISILTISIDIR:
“ŞEYTAN SİZİ FAKİRLİKLE KORKUTUR VE SİZİN CİMRİ OLMANIZI EMREDER.” (BAKARA:268)
AÇ OLAN, BİR EKMEKLE DOYAR. AÇLIK KORKUSU ÇEKEN BİR FIRIN EKMEKLE DOYMAZ.ÖNCE BU KORKUYU YENMEK GEREKİR.

HALBUKİ İNFAK KAZANDIRIR
“SİZ NE İNFAK EDERSENİZ, ALLAH ONUN YERİNE BAŞKASINI VERİR.” (SEBE:39)

VERMEYENLERİN, AHİRET MANZARALARI
“ALTIN VE GÜMÜŞÜ YIĞIP DA ONLARI ALLAH YOLUNDA HARCAMAYANLARA HEMEN ACIKLI BİR AZABI MÜJDELE. BU PARALAR CEHENNEM ATEŞİNDE KIZDIRILIP BUNLARLA ONLARIN ALINLARI, YANLARI VE SIRTLARI DAĞLANACAĞI GÜN ONLARA DENİLİR Kİ, İŞTE BU, KENDİNİZ İÇİN BİRİKTİRDİĞİNİZ SERVETTİR. ARTIK YIĞMAKTA OLDUĞUNUZ ŞEYLERİN AZABINI TADIN.”(TEVBE:34-35)

EBÛ ZER HADİSİ
RASÛLULLAH, “YÂ EBA ZER!” DEDİ.BEN DE “LEBBEYK YA RASÛLALLAH!” DEDİM. “HİÇ ŞÜPHE YOK Kİ, MALI ÇOK OLANLAR KIYAMET GÜNÜ SEVABI AZ OLANLARDIR. YALNIZ ŞÖYLE ŞÖYLE YAPANLAR MÜSTESNA” BUYURDU VE ELİYLE DAĞITMA İŞARETİ YAPTI. (MÜSLİM,ZEKAT,H.NO:32)

MAL HIRSI, CİMRİLEŞTİRİR;
”MAL HIRSI, DEMİR ZIRH GİBİDİR. CÖMERTLİK YAPTIKÇA ÜZERİNDEKİ SIKICI ZIRH GEVŞER.YANİ MAL HIRSININ VERDİĞİ GÖNÜL RAHATSIZLIĞINDAN KURTULUR, FERAHLAR. AYNI ZAMANDA BAŞKALARININ ISTIRAPLARINI HAFİFLETMİŞ OLACAĞINDAN DOLAYI VİCDAN HUZURU DUYAR. BUNA KARŞILIK, CİMRİ İNSANDAKİ MAL HIRSI, KENDİSİNİ GİTTİKÇE DARALAN BİR ZIRH GİBİ HUZURSUZ EDER. İNSANLARIN ISTIRAPLARINI GÖRMEKTEN DOLAYI RUHEN RAHATSIZ OLMASINA RAĞMEN, CİMRİLİK YÜZÜNDEN VİCDANINI RAHATLATACAK OLUMLU FAALİYETLER GÖSTEREMEZ. BÖYLECE CİMRİLİK HUYU, KENDİSİNİNİ TAM BİR BASKI ALTINA ALIR.” (BUHARİ,ZEKAT,29)
CANLAR;
CİMRİ, HER ŞEYDEN UZAKTIR. “CÖMERT, ALLAH’A YAKIN, İNSANLARA YAKIN, CENNETE YAKINDIR. CEHENNEMDEN İSE UZAKTIR. CİMRİ İSE, ALLAH ‘TAN UZAK, İNSANLARDAN UZAK, CENNETTEN UZAKTIR. CEHENNEME İSE YAKINDIR. CÖMERT OLAN CAHİL, ALLAH ‘A CİMRİ ABİDDEN DAHA SEVİMLİDİR. ”
HZ.ALİ: “CİMRİYE ACIRIM. FAKİR GİBİ YAŞAR, ZENGİN GİBİ HESAP VERİR” DEMİŞTİR.
ANCAK CÖMERT VEREBİLİR
”CÖMERTLİK, DALLARI DÜNYAYA SARKMIŞ CENNET AĞAÇLARINDAN BİR AĞAÇTIR. KİM O DALLARDAN BİRİNE YAPIŞIRSA, O DAL ONU CENNETE GÖTÜRÜR. CİMRİLİK DE, DALLARI DÜNYAYA SARKMIŞ CEHENNEM AĞAÇLARINDAN BİR AĞAÇTIR. KİM O DALLARDANN BİRİNE YAPIŞIRSA, O DAL ONU CEHENNEME GÖTÜRÜR. ” (Münavi, Feyzu’l-Kadir, 4/138 (4803))

BİR GÜL VER,BİR GÜL BAHÇESİ AL;
“ALLAH MÜMİNLERDEN CANLARINI VE MALLARINI CENNET KARŞILIĞINDA SATIN ALIR.” (TEVBE:111) ÂYETİ GEREĞİNCE MALINDAN VE NEFSİNDEN FEDAKARLIK EDEN KİMSE, RABBİMİZİN VAADİ İLE CENNETİ BULACAKTIR. İŞTE BU ALIŞVERİŞTİR Kİ BİR GÜL VERİP, BİR GÜL BAHÇESİ ALMAK GİBİDİR

ASIL TEHLİKE: İÇİMİZDEKİ YOKSULLUK
YOKSULLUK, ‘YOK’U VE ‘YOKLUK’U İFADE EDER. YOKSULLUK SADECE İNSANIN MADDİ NESNE YA DA ARAÇLARDAN YOKSUN OLMASI ANLAMINA GELMEMEKTEDİR. İÇ DÜNYASI İHMAL EDİLDİĞİNDE İNSAN DOYMAZ, İÇİNDEKİ YOKSULLUK TÜKENMEZ, ALLAH RASÛLÜ’NÜN İFADESİYLE “BİR VADİ DOLU ALTINI OLSA, İKİNCİSİNİ, İKİNCİSİ OLSA ÜÇÜNCÜSÜNÜ İSTER”
AÇGÖZLÜLÜK; ”İÇ” FAKİRLİKTİR
“AÇGÖZLÜLÜKTEN SAKIN. ÇÜNKÜ AÇGÖZLÜLÜK PEŞİN BİR FAKİRLİKTİR.” (Münziri, Et-Terğib ve’t-Terhib, 1/590)
“ŞU MAL CAZİPTİR, TATLIDIR. KİM ONU HAK EDEREK ALIRSA KENDİSİ İÇİN BEREKETLİ KILINIR. KİM DE ONU AÇGÖZLÜLÜKLE ELDE EDERSE BEREKETİNİ GÖRMEZ. BU KİŞİ YEYİP DE DOYMAYAN KİŞİYE BENZER. VEREN EL, ALAN ELDEN ÜSTÜNDÜR.” (Buhari, Humus 19, Cihad 37)
MANEVİ ZENGİNLİK NEDİR?
MANEVİ ZENGİNLİK; İNSAN OLDUĞUNUN FARKINA VARMA, İÇİMİZDEKİ GÜZELLİKLERİ PAYLAŞMA, YARADAN’I İLE İRTİBATINI GÜZELLEŞTİRME, ALLAH’A MUHTAÇ OLDUĞUNU UNUTMAMADIR. ZİRA; “EY İNSANLAR! SİZ ALLAH’A MUHTAÇSINIZ, ALLAH İSE ZENGİN VE ÖVGÜYE LAYIK OLAN O’DUR!” (35 FATIR, 15).
ALLAH RASÜLÜ “GERÇEK ZENGİNLİK MAL ÇOKLUĞU DEĞİL, GÖNÜL TOKLUĞUDUR” (Buhari;Rikak 15. Müslim, Zekat 130) SIRRIN SIRLARI.
ZENGİNLİK,KALPTE OLUR
HZ. PEYGAMBER (S.A.V.) İLE EBU ZER (R.A.) ARASINDA GEÇEN ŞU DİYALOG ASIL ZENGİNLİĞİ ORTAYA KOYMAKTADIR:
– EY EBU ZER! MALIN ÇOKLUĞUNA SEN ZENGİNLİK Mİ DİYORSUN?
– EVET, DEDİ.
– MALIN AZLIĞINA FAKİRLİK Mİ DİYORSUN?
– EVET.
HZ. PEYGAMBER BUNU ÜÇ KERE SÖYLEDİ. SONRA ŞÖYLE BUYURDU:
– ZENGİNLİK KALPTE OLUR, FAKİRLİK DE KALPTE OLUR. KALBİNDE ZENGİN OLAN KİMSEYİ DÜNYADAKİ MAL ZENGİN ETMEZ, ANCAK KENDİNİ CÖMERT YAPAR. (Heysemi,Mecmauz-Zevaid,10/237)
BİR Mİ BÜYÜK, YÜZ BİN Mİ?
EBU HUREYRE (R.A.) ANLATIR: RASÛLULLAH (S.A.V.) ŞÖYLE BUYURDU:
-YERİNE GÖRE BİR DİRHEMİN DEĞERİ, YÜZ BİN DİRHEMİN DEĞERİNİ GEÇER. BUNUN ÜZERİNE:
-NASIL OLUR YA RASÛLULLAH! DEDİLER. RASÛLULLAH (S.A.V.):
-İKİ DİRHEMİ OLUP DA BUNUN BİRİNİ TASADDUK EDEN BİR ADAMI DÜŞÜNÜN, BİR DE BOL SERVETİ OLUP DA ONUN BİR UCUNDAN YÜZ BİN DİRHEMİNİ TASADDUK EDEN BİRİNİ DÜŞÜNÜN” BUYURDU. (Nesai, Zekat 49)
SIDAŞLARIM;
HADİSTEN ANLAŞILDIĞINA GÖRE SADAKANIN DEĞERİ, ÇOKLUĞUNA VEYA AZLIĞINA GÖRE DEĞİL, VERENİN DURUMUNA GÖRE DEĞİŞİR. İKİ DİRHEMİ OLAN, BİRİNİ VERDİĞİ TAKDİRDE, MALIN YARISINI VE EN İYİSİNİ VERMİŞ OLUR, MÜKAFATI DA TABİ BUNA GÖREDİR.
ZAYIFIN DUASI
SA’D, PEYGAMBER (S.A.V.)’İN ASHABININ FAKİRLERİNE KARŞI KENDİSİNDE BİR ÜSTÜNLÜK GÖRÜYORDU. BUNUN ÜZERİNE PEYGAMBER (S.A.V.) ŞÖYLE BUYURDU: “ALLAH BU ÜMMETE, ZAYIFLARIN, GÜÇSÜZLERİN DUALARI, NAMAZLARI VE İHLASLARI SEBEBİYLE YARDIM EDER.” (Buhari, Cihad 76. Nesai, Cihad 43)
“Bana zayıf, fakir getirin, onu memnun edeyim. Zira siz, zayıflarınız vasıtasıyla rızıklanırsınız ve yardım görürsünüz.” (Nesai, Cihad 43, (3165).

SÖZÜN ÖZÜ CANLAR;
BAŞKASINI SEVİNDİREREK SEVİNME, PAYLAŞMA AHLAKININ GEREĞİDİR. VERME MUTLULUĞUNU ANCAK MANEVİ AÇIDAN ZENGİN OLANLAR TADABİLİR. VERMEK AZALTMAZ, ARTIRIR; VERMEK TÜKETMEZ, ÇOĞALTIR. HAYIR VE İYİLİK YAPMAK, İMAN-AMEL BÜTÜNLÜĞÜNÜN GÖSTERGESİDİR.
BU BİR SIRDIR…

Reklamlar